whatdecoratesmyday

How can such beautiful sentencies not be perfect?

There's always France- del 1

Kategori: Resa

Påsken spenderade jag och en av mina bästa vänner på det finaste lilla B&B i södra Frankrike, nära staden Sète
 
Eftersom vi båda har småttingar hemma så hade vi bestämt oss för att bara ta dagarna som de kom. Och det blev bara helt perfekta dagar.
 
Vi gick på marknad i Sète.
 
 
 
 
 
 
 Strosade runt i staden. Shoppade lite till min gosegris där hemma.
 
 
 
Käkade lunch på ett café där vi åt en alldeles utsökt svamp-paj. Och jag föll pladask för inredningen.
 
 
Vi tog kvällspromenader på stranden där vi bodde. Och jag njöt lite extra av de här knallrosa blommarna som lös som små lampor längs stranden. Någon som råkar veta vad de heter?
 
 
 
På påskafton passade jag på att ta en löptur på stranden och avrundade med ett dopp i havet. 
 
 
Och efter det blev vi bjudna upp till värdparet på ostron, sniglar och en massa annat gott. Det smakade extra fint när man blickade ut över ett turkost medelhav.
 
På det hela taget, en påsk att minnas.
 
p.s. Tänkte att jag gör en liten följetong och uppdaterar snart med lite mer info och bilder på det B&B där vi bodde.
 
 

Kommentarer

  • Majja Malmsten säger:

    Här är några tips på smootihe/dryck! Du kanske har någon favorit?

    http://majjamalmsten.blogg.se/2015/april/vilken-ar-eran-favorit.html

    2015-04-20 | 19:57:52
    Bloggadress: http://majjamalmsten.se/
  • Sofia säger:

    Vad härligt!

    2015-04-20 | 20:53:17
    Bloggadress: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här: