whatdecoratesmyday

How can such beautiful sentencies not be perfect?

En smärtsam lektion i höstkänslor

Kategori: Och allt annat

Jag preppar mina dagar fulla med nyttiga smoothies, mysiga serier, glada podcasts och gosiga filtar.
 
Och ändå kommer hösten.
 
Det är nog inte så mycket just hösten jag inte kan komma överens med, utan det faktum att mörkret tränger sig på. Hänsynslöst. Det är enkelt att applicera Karin Boye på skeenden i ens eget liv, just de här dagarna på året. De har en omvänd Det-gör-ont-när-knoppar-brister-aura. Det gör faktiskt även lite ont när löven faller. Och insikten om att det är många dagar kvar till dess att de där knopparna ska brista igen.
 
Så därför ska jag och M vältra oss i chips med dip och ett varsitt stort glas mjölk till det ikväll. Då känns det alltid lite bättre. Det, och en liten bild på en bulldog, får mig alltid på bättre humör.
 
 
 

 

Kommentarer

  • Trace säger:

    Söta du! Håll ut, och låt chipsen och vovvarna (och Mike såklart) lysa upp dina dagar. Snart är det jul, sen kommer våren!!! KRAM

    Svar: Tack fina! Ja det går ju trots allt rätt snabbt, som tur är :)! puss
    Whatdecoratesmyday

    2012-10-11 | 09:29:04
    Bloggadress: http://trace.blogg.se
  • josefine säger:

    Håller med ovst! Jul! Om 1 månad (knappt) är det legitimt med pepparkaksbak juu!

    Svar: Sant, väldigt sant! Man jag tror faktiskt att jag och Mike kommer fly även julen, hehe..kommer du ihåg att vi pratade om Karibien med er :) ?! Miss u! puss
    Whatdecoratesmyday

    2012-10-11 | 17:45:45

Kommentera inlägget här: