whatdecoratesmyday

How can such beautiful sentencies not be perfect?

Smal och slank i tåspets

Kategori: Balett

Min måndagsaktivitet personifierar en dröm jag aldrig har lyckats skaka av mig; att en dag kunna resa mig upp i ett par tåspetsskor. Jag minns så väl när jag som liten knodd smög omkring i kostymförrådet på balettskolan jag gick på. De där enorma tyllkjolarna och blanka tåspetsskorna var hissnande vackra och ouppnåeliga.  
 
Jag läste någonstans att balett är att sträva efter perfektion med ett instrument – kroppen. Som per definition inte är perfekt. Och det är där jag känner mig bekväm. Jag är im-perfekt. När jag och mina balettkompanjoner strutsar runt på balettakademin är det allt annat än perfekt. Och vi är allt annat än smala och slanka. Vi är ett gäng små flickor som inte lyckats skaka av oss drömmen om tåspetsskor. 
 
 
 

Kommentarer

  • Trace säger:

    Åh vad underbart skrivet vännen. Och jag är helt med dig. Drömmar är till för att realiseras. Det är aldrig för sent. Tycker du gör helt rätt i att varje vecka låta dig själv transformeras till den där lilla flickan med svulstig tyllkjol och storslagna drömmar. Livet är för mycket allvar och realism för att låta bli. Stora kramen!

    Svar: Tack fina du! Största kramen!
    Whatdecoratesmyday

    2012-10-17 | 19:24:10
    Bloggadress: http://trace.blogg.se
  • Ida säger:

    Åh, drömmer också om tåskorna, måste börja dansa igen snart.

    2013-10-10 | 07:44:37
    Bloggadress: http://aidu.blogg.se

Kommentera inlägget här: