whatdecoratesmyday

How can such beautiful sentencies not be perfect?

Hörde blommorna sjunga och träden spela och bäcken nynna en melodi

Kategori: Hem att dö lite för

Det här hemmet, och den här trädgården, (och vilken trädgård sen), påminner mig om trädgården i Astrid Lindgrens novell Allra käraste syster där Barbro och Ylva-Li försvinner ner under rosenbusken. Magnifikt och sagolikt i Stockholms skärgård. Är jag ensam om att drömma om en trädgård som denna? Samtliga bilder på huset via Hemnet.
 
Samtliga bilder via Hemnet.
 

Kommentarer

  • Queen of Kammebornia säger:

    Så ljuvligt, det är så man hör humlesurr och känner rosendoft!

    Svar: Visst känns det precis så?!
    Emma Johansson

    2013-09-18 | 17:03:25
    Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
  • Johanna säger:

    Ta en tur till Rosendahl trädgård en ledig dag, den första bilden påminde mig så om det lilla smultronstället! Tur att man kan drömma sig bort!

    Svar: Åh jag, det måste jag göra någon dag! Där är ju så fint!
    Emma Johansson

    2013-09-18 | 21:28:23
    Bloggadress: http://mittlillahem.blogg.se

Kommentera inlägget här: